10 Ağustos 2011 Çarşamba

Somali'de 3 Turk Neden Ac?

8 Eylul 2010 tarihinde icinde 3 Turk 15 Gurcu personelin oldugu bir gemi hurdaya cikarilmak uzere Hindistan'a dogru yol almaktayken Somalili korsanlarca ele gecirildi.

Icinde bulunan Turklerden biri benim kardesim. Daha once en fazla Karayip Korsanlarindan birazcik daha gercek gibi gorunen Somali Korsanlari artik hayatimizda onemli bir aktordu. Haberi ilk aldigimizda ciddiyetini anlayamamistik bile. Gulduk biraz buruk da olsa. 'Aa sansa bak, ne ilginc seyler yasayacak Fuat simdi' Hatta hayali hep bir film cekmekti, senaryolarin en alasi kucagina dusmustu iste. Ilk telefon gorusmemiz de oldukca rahatlaticiydi. 'Uzulme abla, bize iyi davraniyorlar, beraber kagit bile oynuyoruz' Tamamdi, sorun yoktu. Afrika'nin ugradigi haksizliklara her zaman duyarli olmus kardesimin Stokholm sendromu yasayacagindan bile emindik neredeyse. Korsanlik nereden cikmis, nedir bu insanlarin dertleri onlari okuyorduk. Isin sosyolojik tarafindaydik.

Fakat zamanla telefon gorusmeleri degismeye basladi. Gemide su ve yemek bitmisti. Pislik, stres ve psikolojik iskence aclik ve susuzlugu daha da dayanilmaz yapiyordu. Korsanlar hayal ettikleri parayi alamayacaklarini anlayinca acisini gemideki hicbir sucu olmayan personelden cikarmaya basladilar. Birisi benim canim kardesim olan personelden.

Yemekleri kesildi, sabahlari dovulerek uyandirildilar, oldurulmekle tehdit edildiler defalarca. Kardesim ve diger personel bunlari telefonda aglayarak anlatti ama biz sadece 'dayanin yapacak birsey yok' diyebildik. Uzun sure bunun bir kabus oldugundan birazdan uyanacagimizdan emin olarak. 11 ay oldu hala uyanamadik ve hatta kabus gittikce derinlesti.

Ben kardesimle en son 3 ay once konustum. 'Paralari verilmezse bizi 3 gun icinde oldurecekler' dedi. Basim agriyor dese agri kesiciyi kaf daginin ardindan bile bulup getirecegim, aramizdaki yas farki az da olsa oglum gibi sevip kolladigim kardesim sefalet icinden bana sesleniyor ve beni oldurecekler diyordu ve benim ona verecek cevabim yoktu. Ondan bir hafta sonra bir diger Turk personel esini arayip kendilerine iskence yapildigini guverteye baglanip 3-4 saat gunes altinda bekletildiklerini soyledi. O gunden beri gemideki hicbir personelle gorusen olmadi.

Korsanlar para istiyor. Yuksek meblaglar. Son gemisine de korsanlar tarafindan el konulunca iflas etmis olan Yunan sirketi para veremiyor. Devlette, ilgili olabilecek her kanala defalarca ulastik ama eger bir cevap alabildiysek o cevap hep ayniydi 'konu bilgimiz dahilinde, yapilabilecek birsey yok'

Su anda Turk Devleti Somali'ye yardimlar goturmekte. Her yerde Somali'deki aclarin dramini okuyoruz. Kimse bilmiyor, orada 11 aydir ac olan 3 tane Turk var. 1 gun bile katlanamayacagimiza emin oldugumuz kosullarda hikayelerini okuyup gozyasi doktugumuz herhangi bir Somaliliden cok daha agir sartlarda ozgurlukleri de elinen alinmis ve baslarinda silahla sevdiklerine aylardir ulasamadan yasamaya calisan 3 Turk. Aksi yonde bir bilgi gelmediginden hala hayatta olduklarina inandigimiz 3 can. Sevdiginiz biri icin olum haberi gelmedigine gore hala hayattadir diye dusunmenin agirligini kestirebiliyor musunuz? Ustelik hayattaysa bile aci cekiyor oldugunu ve her an hayatini kaybedebilecegini bilmenin.

Turk Devleti Somali ile temaslari bu kadar siklastirmis ve oraya yardim goturuyorken mutlaka ve acilen 3 insanini da kurtarmalidir. Daha once Somali ile diplomatik temaslarimiz olmadigi icin iletilemeyen talepler su an mutlaka iletilmelidir. Bu konuda ekteki dilekceleri doldurarak ilgili adreslere gonderip 3 canimizin kurtarilmasi konusunda herkesin destegini bekliyoruz.

Kardesim korsanlarin eline dustugunden beri en cok ne zaman agladim biliyor musunuz? Kardesim beni arayip 'lutfen beni kurtar' diye agladiginda degil, uzun zaman haber alamayip ben gemiyi aradigimda korsan 'kardesin aclik ve hastaliktan gecen hafta oldu' dediginde de degil (bu olayin detayini suradan okuyabilirsiniz)... O zaman henuz temasa gecmedigim turk denizcilerden birinin esinin, o hamileyken yola cikan kocasi korsanlarin elindeyken cocugunun dunyaya geldigini ve o cocugun simdi 6 aylik oldugunu bir gazetede kucuk bir kosede okudugumda....

Benim kardesim, annemin biricik oglu, eslerinin kiymetli kocalari ve cocuklarinin babalari... Somalililer kadar yardimi hakediyor. Hemen simdi ve mutlaka

Dilekceler icin lutfen tiklayin...

15 yorum:

  1. Banu bu çok sarsıcı bir şey. Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Banu,

    Fuat benim liseden arkadaşım. Hep farklı bir çocuktu, şimdi de gördüğüm kadarıyla farklı bir adam olmuş.. onun içinden bir sanatçı çıkacağından emindik.

    Okuduklarıma inanamadım tabi.. sanki böyle şeyler hep tanımadığımız, bilmediğimiz insanların başına gelirmiş gibi..

    Tanrı yardımcınız olsun.. geri gelecek ve bu olanlar, onun sanatçı ruhunu besleyecek bir travma olmaktan öteye geçmeyecek.

    selamlar....

    YanıtlaSil
  3. Banu hanım merhaba,
    Öncelikle geçmiş olsun ve Allah Sabır versin. Ben Vatan gazetesi'nden İlker Akgüngör. Başbakan'ın Somali ziyareti olacak ve onun öncesinde kardeşiniz ve diğer Türk mürettabatı haber yapmak istiyorum. Belki bir faydası olur. Bana iakgungor@gazetevatan.com adresinden ulaşıp telefon numaralarınızı iletirseniz çok sevinirim. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  4. Yazıyı ağlayarak okudum. Çok zor bir durum. Allah yardımcıları olsun. Size de kuvvet versin. Umarım tez zamanda kavuşursunuz.

    YanıtlaSil
  5. Banucum, haberi Banu Akpara'dan aldım. Çok ama çok üzüldüm. Paylaşabildiğim herkes ile paylaştım. Dilekçemi gönderdim. Umarım en kısa zamanda iyi haberlerini alırsınız, duymak için sabırsızlanıyorum. Allah yardımcıları olsun.
    Ece

    YanıtlaSil
  6. Bende denizciyim,ismim Fuat.O bölgeden çokça geçtim.Nijerya ve Angolada korsan saldırılarına uğradım.Bunun nedemek olduğunu biliyorum.Ama bu işi devlet kadaemesinden başka kimse çözemez.Şöylede bir gerçek var bu iş göründüğü gibi fidye ve para için değil biraz daha farklı bir konu.Eğer öyle olmasaydı korsanlar bu işe başladıklarından kaçırdıkları insanlar ve mallar için toplam istedikleri miktarın ancak %5 ini alabilmişler.Bu da demekki kaçırdıklarının %95'ni bedelsiz serbest bırakmışlar.Yani olaylar insanmların düşündükleri gibi duygusal ve pekte açlık yönünden gibi değil.İngiltere merkezli bir sistemdir bu.Tamamen denizcilik sigorta şirketlerinin yani P&I Clup dediğimiz dünya denizcilik sigorta fonlarının yöneticilerinin tasarladığı iğrenç bir pazar.Son olarak söylemek istediğim devlet kurumu ile çok iyi bir şekilde iletişime geçmeniz..Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  7. Allah yardımcınız olsun. En kısa zamanda kardeşinize kavuşmanızı dilerim.

    YanıtlaSil
  8. Allah yardımcınız olsun. gerçekten zor bir durum. Devletimizin her zaman ve her yerde vatandaşının yanında olduğunu göstermesi gerek.

    YanıtlaSil
  9. Hepinize cok tesekkurler. Gosterilen ilgi cok duygulandiriyor. Yuregim hem heyecanla hem de gec kalmis olma korkusuyla pirpir.
    Cigdem, ne guzel Fuat'in bir arkadasindan ses duymak. Biz de ilk zamanlar dondugunde bunun filmini yapar diyorduk ama o kadar uzadi ki bir daha hic hatirlamak istemeyebilir o gunleri.
    Fuat Er, dunyada birileri bu isi gizliden destekliyor veya en azindan goz yumuyor olmasa Somali'lilerin devam edebilmesi mumkun olmazdi diye dusunuyorum. Bu isten en cok para kazananlar korsanlar degil sigorta vr avukatlik sirketleriymis zaten. Her halukarda buyuk oyuncularin cikarlari icin aci ceken kucuk insanlar var ortada. Ne aci...

    YanıtlaSil
  10. umarım herşey yoluna girer dünyada bilmediğimiz pek çok acı yaşanıyor bütün acıların dinmesi dileğiyle...güzel haberleri en kısa sürede bu sayfada okumayı diliyorum !sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  11. Banucuğum elimden geldiğince yaymaya çabalıyorum, ben kendi adıma dilekçelerimi gönderdim.. Mail gruplarıma, üniversiteden arkadaşlarıma, herkese rica ediyorum.. Çabalarımızın sonucunu görmeyi yürekten arzuluyorum.. Fuat ve arkadaşları tüm sevdiklerine kavuşacaklar eminim bundan.. Daha fazla yapabileceğim birşey olursa can-ı gönülden yaparım.. İşim gücüm yok bu aralar, lütfen söylemekten çekinme.. Yüreğini sakin tut, öpüyorum çok.. (elif_tys)
    Elif Kabacaoğlu

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Banu,

    İlker Bey'in haberi çıkmış, gördüm.. Umarım etkinin biraz daha yayılmasına faydası olur.. Bir yandan da Fuat'ın başka bir arkadaşının yazdığı bir blog'u okudum.. Ne şanslı onu böyle hevesle bekleyen dostları olduğu için Fuat..
    Bu arada başbakanın seyahatiyle ilgili ne kadar heyecanlı olduğunuzu tahmin edebiliyorum. Umarım yaşadığınız her şey artık güzel bir şekilde son bulur..
    İyi dileklerim sizlerle..

    YanıtlaSil
  13. TBMM için verilen adrese mail attığınızda söyle bir cevap geliyor:


    Dilek ve şikâyetlerin milletvekillerine, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca bilgi edinme kanalından ulaştırılması yasal olarak mümkün değildir.,
    TBMM Başkanı Cemil ÇİÇEK' in ve milletvekillerinin iletişim bilgilerine "Kurumsal" ve "Milletvekilleri" menülerinden; komisyonların iletişim bilgilerine ise "Yasama" menüsünden ulaşılabilmektedir.
    Bilgilerinizi rica ederim.
    Mail atmayı düşünenler bunu okusun.

    YanıtlaSil
  14. bende gönderdim dilekçeleri,
    gerçekten çok zor bir durum Allah sabır versin...

    YanıtlaSil